Stadsministern och biomys!

I fredags var Jasmine inslagningstjej på praktiken och spenderat största delen av dagen med att slå in paket som skulle gå ut på bud. De lägger mycket omsorg på paketen med visitkort och kvistar och rosetter och visst är det väl roligare att få gåvor där även inslagningen är vacker? Det var ju internationella kvinnodagen och kanske var det därför det var så mycket bud som skulle skickas ut. Jag fick också leverera bud till ett företag på morgonen och mina praktikhandledare ritade en liten karta till mig så jag hittade både dit och tillbaka utan att gå vilse!
 
Nicklas fick åka på ett spännande uppdrag och dekorera hos stadsminsitern! Han åkte också till Grand Hotel och dekorerade där. Kul att få komma ut lite grann och se sig omkring. Han fick också en fredagsuppgift. Uppgiften var att göra en dekoration i formal linjär stil.
 
Efter praktiken så begav vi oss till Grill's Ville och åt riktigt goda hamburgare tillsammans med våra andra klasskamrater som också befinner sig här i Oslo, lite skillnad mot McDonalds det! Sen fick vi ett infall och kom ihåg att våran handledare Jorunn hade också tipsat oss om en bio om heter Colosseum som tydligen skulle vara nåt i särklass. Och det var den! Salongen var enorm och har nästan 1000 platser. Den var helt rund så till och med bioduken var böjd och riktigt högt i tak! Vi såg filmen Django men salongen i sig va en större upplevelse än filmen. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback